Marki w swoich kolekcjach często odwołują się do czasów zamierzchłych, dając wyraz szacunku wobec tradycji. Coraz częściej jednak dają także upust fantazji wybiegając w przyszłość. Niezapomniane doświadczenie w tym zakresie niewątpliwie zapewnia nam nowa futurystyczna kampania Dolce&Gabbana na sezon jesień/zima 2023/24. Stworzona we współpracy ze znanym fotografem Stevenem Meiselem, pod kierownictwem artystycznym Fabiena Barona, jest wyrazem ponadczasowości, jaką reprezentuje marka.
Co dwie głowy to nie jedna
Dolce & Gabbana to dzieło dwojga. Historia marki rozpoczęła się w Mediolanie, gdzie w laatch 80. Domenico Dolce i Stefano Gabbana poznali się i zaczęli wspólnie tworzyć. Następnie w 1985 roku założyli markę, którą dziś znamy, jako synonim luksusu, elegancji i włoskiego stylu. Ich wspólna praca wkrótce przyniosła im wielki sukces. Ich projekty od zawsze wyróżniały się odważnymi wzorami; koronkami, zwierzęcymi motywami i inspiracją klasyczną włoską kulturą.
Obecnie Dolce & Gabbana kontynuuje swoją działalność jako jedna z najbardziej wpływowych marek współczesnej mody. Domenico odpowiedzialny jest głównie za projektowanie odzieży, podczas gdy Stefano zajmuje się głównie kreatywnym aspektem marki. Obaj projektanci odnoszą sukcesy zarówno w dziedzinie mody damskiej, jak i męskiej, a ich unikalny styl i innowacyjne podejście do projektowania nadal przyciągają klientów z całego świata.
Wartość współpracy
Tegoroczna futurystyczna kampania Dolce&Gabbana na sezon jesienno-zimowy została nakręcona w miejscu wyjątkowo letnim bo w Neapolu. Jak wspominaliśmy uchwycił ją Steven Meisele, który współpracuje z marką od późnych lat 80-tych, tworząc jedne z najbardziej pamiętnych momentów współczesnej mody. Marka zaprosiła do współtworzenia również innego fotografa Juergena Tellera, aby wgląd internautów w kampanie był jak największy.
Z kolei za stylizację męskich stylizacji odpowiedzialna jest znana stylistka Poppy Kain. To jej praca niewątpliwie sprawiła, że Dolce & Gabbana na sezon jesienny, oferuje wszystko, od projektów inspirowanych graffiti po cekinowe zestawy. Zdaje się, że tak niesamowita organizacja i kompleksowość kooperacji od kolekcją, nadaje takim inicjatywom jeszcze większą wartość. Jeśli tak jest, Dolce&Gabbana odrobiła swoja lekcję wyśmienicie.
Przyszłość okiem mody- futurystyczna kampania Dolce&Gabbana
Podobnie jeśli chodzi o dobór modeli, marka nie próżnuje. Niezwykłe trio: Alfredo Diaza, Feranmi Ajetomobi i Lazara Dedica pojawia się na ulicach Neapolu, ubrane w prowokujące, futurystyczne stylizację. Najbardziej przyciągające wzrok elementy to lśniące garnitury, dżinsy z nadrukami graffiti i topy ozdobione logo marki. Jeśli chodzi o obuwie, pierwsze skrzypce grają lakierowane i błyszczące gumowe buty Toy.
Centralnym punktem kampanii jest wzajemne oddziaływanie przezroczystych materiałów występujących w odzieży z kolekcji, z kontrastem między absolutną czernią i namiętną czerwienią. Ujęcia kolekcji kontrastują także na tle miasta, szare ulice Neapolu okazują się spójnie towarzyszyć ubranym w metaliczne i połyskujące ubrania. Futurystyczna kampania Dolce&Gabbana jest więc awangardowa w każdym tego słowa znaczeniu, a wyjątkowa wizja przyszłości, jaką prezentuje zdaje się przystępna do przyswojenia.