Z okazji nadchodzącego Roku Węża, włoski dom mody po raz kolejny udowadnia, że moda kapsułowa to nie tylko ubrania, ale także wyrafinowana opowieść o kulturze, tradycji i współczesności. Nowa kapsułowa kolekcja Prady celebruje chiński zodiak, a jednocześnie tworzy przestrzeń do dialogu między sztuką, historią a nowoczesnym designem. Wąż, symbol mądrości, intuicji i transformacji w chińskiej kulturze, staje się motywem przewodnim tej wyjątkowej linii, pełnej luksusu i znaczenia.
Nowa interpretacja węża
Nowa kampania promująca kolekcję, zatytułowana „We, The Snake”, to wizualna uczta pełna subtelnych odniesień do kulturowych znaczeń węża. Wąż, jako znak chińskiego zodiaku, symbolizuje zarówno indywidualizm, jak i mądrość. Prada, pod kreatywnym kierownictwem Ferdinando Verderiego, przełamuje stereotypy, przekształcając go w symbol wspólnoty, współpracy i wymiany doświadczeń.
Fotografie autorstwa Olivera Hadlee Pearcha przedstawiają niezwykłą koncepcję węża jako łańcucha ludzkich sylwetek. W kampanii udział wzięli ambasadorzy marki, jak Jia Ling, Li Xian i Ma Long, ale także wybitne postaci z innych dziedzin: historyk sztuki Wu Hung, artystka Peng Wei oraz architekt Rossana Hu. Całość podkreśla logo marki, czyli falista linia, wyrastająca z głowy i ogona gada, która oddaje projektowi zmysłowości i dynamizmu.
Kapsułowa kolekcja Prady – czego możemy się spodziewać?
Kapsułowa kolekcja Prady to kwintesencja wyrafinowanego minimalizmu, wzbogaconego o detale inspirowane wężem. Dla kobiet marka przygotowała plisowane spódnice zestawione z idealnie dopasowanymi kurtkami i bluzkami, a także sukienki ozdobione misternymi aplikacjami.
Z kolei w męskiej części uwagę przyciągają obszerne płaszcze, marynarki i spodnie o luźnych krojach, wygodne i eleganckie. Kolekcję uzupełniają dwie ekskluzywne torby w odcieniach głębokiej zieleni – subtelny ukłon w stronę natury i symboliki odnowy.
Również akcesoria to prawdziwe perełki. Najmodniejsze torebki, skórzane sześcienne torby z eleganckimi złotymi okuciami czy praktyczne torby na ramię z odpinanymi dodatkami, które nadają się zarówno na codzienne wyjścia, jak i bardziej formalne okazje.
Sztuka, moda, dźwięk
Dodatkowo w swojej najnowszej kampanii Prada przygotowała serię wyjątkowych projektów towarzyszących, które mają na celu pogłębienie dialogu o symbolice węża. Jednym z nich jest podcast „Speaking of the Snake”, kuratorowany i prowadzony przez Violet Wang. Podcast ten ma na celu zbadanie roli węża w sztuce, kulturze i historii. Odcinki będą dostępne od 6 stycznia na platformach Apple Podcasts i Xiaoyuzhou, co pozwoli słuchaczom zgłębić fascynujące znaczenie tego gada.
Projekt obejmuje także film reżyserowany przez Dorothy Sing Zhang, który stanowi artystyczne rozwinięcie idei wspólnoty i harmonii. Cała obsada, złożona z artystów, historyków i modeli, tworzy spójną wizję, która przenosi symbolikę węża na zupełnie nowy poziom. Jeśli więc Rok Węża zwiastuje nowe początki, to kapsułowa kolekcja Prady jest ich wyjątkową zapowiedzią.