Marki American Eagle i E.l.f. połączył denim

Nie od dziś wiadomo, że branże modowa i kosmetyczna są ze sobą powiązane i mogą czerpać wzajemne inspirację. Tak też się stało w przypadku dwóch marek, kompletnie odrębnych, lecz równie uwielbianych przez młode pokolenie- American Eagle i E.l.f Cosmetics. Obie znane są z innowacyjnych i stylowych projektów, a tym razem prezentują wspólną kolekcję, w której główne skrzypce gra denim.

 american eagle elfSocial edafeeba
źródło:www.instyle.com

Dostępna w sklepach American Eagle i na stronie internetowej e.l.f. Cosmetics, kolekcja obejmie produkty do makijażu. Zobaczymy tam między innymi cienie do powiek, pomadki i lakiery do paznokci. Sam denim, jako bardzo popularny materiał, może przyciągnąć uwagę klientów kosmetycznych.

Marki pokolenia Gen Z?

Czymś co niepodważalnie łączy obie firmy jest wspólna grupa docelowa- młodzi. Co jeszcze je łączy, a co różni?

American Eagle to marka odzieżowa, która oferuje ubrania dla młodych ludzi, w szczególności studentów. Obecnie jest jednym z wiodących producentów ubrań casualowych w Stanach Zjednoczonych. Marka skupia się przede wszystkim na produkcji modnych, wygodnych i dostępnych cenowo ubrań. Znana jest z jeansów, koszulek i akcesoriów, takich jak torby i buty. W dodatku często promuje pozytywne hasła oraz zachęca swoich klientów do bycia sobą i wyrażania swojej osobowości poprzez ubrania.

źródło: @Victoria Lau

E.l.f. (eyes lips face) to z kolei marka kosmetyków, która również oferuje produkty w przystępnych cenach, a więc dostępne dla szerokiej rzeszy klientów. Marka jest znana z produkcji kosmetyków, które są w 100% wegańskie i nie testowane na zwierzętach. Ma w swoim asortymencie produkty do makijażu oczu, ust, twarzy, a także pędzle i akcesoria. E.l.f. podobnie szeroko promuje różnorodność i równość, co przyciąga klientów z różnych grup wiekowych, kulturowych i etnicznych.

źródło: www.popsugar.com

Strategie marketingowe obu firm sprawdzają się doskonale wśród przedstawicieli Gen Z. Na początku tego miesiąca American Eagle przebił szacunki dotyczące wzrostu zysków. Z kolei według firmy bankowości inwestycyjnej Piper Sandler, Gen Z, E.l.f. był numerem jeden wśród marek kosmetyków do makijażu.

Denim w roli głównej

W rzeczywistości w skład kolekcji wchodzą: paleta cieni do powiek Denim Daze, balsam do ust Perfect pHIT, maseczka glinkowa Get Cheeky oraz torebka do makijażu Eyes Lips Jeans. Co ciekawe, kosmetyczka do makijażu wykonana z prawdziwych dżinsów American Eagle. Jej kieszenie i zapięcia na guziki, dają prawdziwe wrażenie, że jest to para przerobionych dżinsów. Ceny produktów wahają się od 8 do 24 dolarów.

aeelf
źródło: sourcingjournal.com

Szef marketingu American- Eagle Craig Brommers, oświadczył, że użyty denim jest zgodny z zobowiązaniem marki do zrównoważonego rozwoju. W 2019 roku American Eagle określił bowiem jasne cele zrównoważonego rozwoju na 2023 rok. Tym samym zobowiązał się do recyklingu połowy wody w swoich pralniach, do zmniejszenia zużycia wody o 30 procent w swoich dżinsach, czy do usunięcia niebezpiecznych substancji chemicznych ze ścieków. Oprócz tego marka zapewniła, że używaną bawełnę pozyskują w sposób zrównoważony.

Medialne uznanie

Informacja o tej niezwykłej kolaboracji szybko obiegła media, zyskując szerokie poparcie. Zwłaszcza młodzi ludzie, którzy w końcu są głównym targetem marek interesują się kolekcją. Także marki zdają się zadowolone z efektów wspólnej pracy: ,,Połączenie naszych marek było nie tylko magią dla naszych społeczności, ale także odzwierciedleniem naszej wspólnej wizji tego, co najlepsze w dżinsie, w pięknie i w kulturze”.

Właściciele American Eagle i E.l.f zauważają także, że tym co wyróżnia Gen Z jest fakt, że młodzież coraz bardziej stawia na indywidualną ekspresję. Wobec tego marki po prostu pozwalają klientom angażować się w to, kim chcą być. A to z pewnością jest nadrzędnym warunkiem zaufania konsumenta. Denimowa kolekcja cieszy się wciąż wzrastającą popularnością, a za nią wzrasta pozytywny wizerunek dwóch gigantów swoich branż.

1 komentarz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany