Al denim cape- projekt G Star w oparciu o Al

Współpraca człowieka z maszyną jest obecnie widoczna na prawie każdym polu. Od jakiegoś czasu mamy okazję dostrzec ją także w branży mody, czego przykładem może być powołany do życia koncept wirtualnych pokazów. Metaverse Fashion Week był niewątpliwym krokiem w stronę zacieśnienia relacji z technologią, ale nie ostatnim. Al towarzyszyła także marce G star podczas tworzenia najnowszego projektu odzieży denimowej.

G-Star RAW to firma odzieżowa, którą znamy z innowacyjnych rozwiązań i eksperymentowania z nowymi technologiami. Jest także jednym z liderów w branży denimowej. Oferuje zarówno męskie, jak i damskie ubrania, w tym jeansy, kurtki, koszule i bluzy. Jednym z najnowszych działań marki było wykorzystanie sztucznej inteligencji do stworzenia ubrań jeansowych. Jak przebiegał proces tworzenia i jakie są efekty tej niecodziennej współpracy?

źródło: www.soulartistmanagement.com

Rozwój oparty na ekologii

G star RAW nie boi się eksperymentować i stale szuka nowych rozwiązań w projektowaniu i produkcji odzieży. Robi to także, aby zminimalizować widoczny wpływ branży na środowisko. Dlatego większość ich kontrowersyjnych projektów, opiera się na wykorzystaniu materiałów z recyklingu do tworzenia odzieży.

Jednym z najbardziej znanych i głośnych działań był projekt „Raw for the Oceans”, opracowany we współpracy z Pharrellem Williamsem. Polegał on na wykorzystaniu tworzyw sztucznych pochodzących z oceanów do produkcji denimu. G-Star stworzył wówczas jeansy i inne produkty wykonane z tkanin pochodzących z przetworzonych butelek PET, które zostały zebrane z oceanów.

Firma często wykorzystuje tkaniny pochodzące z recyklingu, takie jak bawełna, do produkcji jeansów. Tym samym pokazuje światu, że da się tworzyć zniewalającą modę działając ramię w ramię ze środowiskiem, a nie przeciwko niemu. Ten mocny przekaz bije od marki i prezentowanych przez nią ubrań.

Additional G Star AI Design Concepts x
żródło: www.luxuo.com

Niezwykła współpraca

Podczas gdy każdy, kto ma dostęp do aplikacji Midjourney, może stworzyć hipotetyczny projekt, pionierscy eksperci od jeansu z G-Star RAW wzięli sprawy w swoje ręce. Aby stworzyć „AI Denim Cape” projektanci marki współpracowali z aplikacją. Wykorzystując jej podpowiedzi i sugestie, wreszcie udało im się stworzyć 12 unikalnych projektów. Zamiast postrzegać Al za konkurenta, firma uznała ją, za kreatywnego współpracownika. Efekty są zdumiewające.

Powstałe koncepcje to połączenie najnowocześniejszej technologii i ponadczasowego wzornictwa. Jeden z wygenerowanych przez sztuczną inteligencję projektów został wybrany do ręcznego wykonania w atelier G-Star – w rezultacie powstał oryginalna czapka Al Denim Cape.

unnamed
źródło: theluxurylifestylemagazine.com

Wykonana z najwyższej jakości surowego denimu, wyposażona w regulowaną talię, subtelne przeszycia i futurystyczne „G” na ramionach, stała się także dowodem na doskonałe rzemiosło marki. G star wraz z wypuszczeniem projektu stała się pierwszą na świecie marką modową, która wprowadziła do życia projekt wygenerowany przez AI i stworzony jako odzież couture. A to czego nie potrafił zrobić komputer, człowiek dokończył własnymi rękoma.

Al kontra projektanci

Sztuczna inteligencja ma bardzo wiele praktycznych zastosowań. Może pomóc w procesie projektowania poprzez analizowanie danych związanych z preferencjami klientów i trendami w modzie. Algorytmy uczenia maszynowego skutecznie dopasują produkty do indywidualnych potrzeb i preferencji konsumentów. Jednakże kreatywność, wiedza i umiejętności projektantów pozostają niezbędne w procesie projektowania odzieży.

Świetnie podsumowała to Gwenda van Vliet, CMO G-Star RAW. „Podczas gdy każdy mógłby stworzyć projekt przy użyciu AI, w G-Star RAW mamy rzemiosło, aby stworzyć z tych projektów prawdziwe ubrania. Powinniśmy postrzegać AI jako wzmocnienie procesu twórczego, a nie jego przejęcie.”

1 komentarz

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany