Wizytownik jest podstawowym elementem wyposażenia biurka oraz niezbędnym akcesorium w kieszeni dyrektora, prezesa, osoby decyzyjnej w firmie, przedstawiciela handlowego i osób wykonujących wolne zawody. Jego podstawową funkcją jest przechowywanie wizytówek, ale może mieć on również inne funkcje, o czym w dalszej części. Wizytowniki od wielu już dekad są obecne w świecie biznesu i pomimo cyfryzacji, mają się świetnie i bez nich nie może się obejść żadne spotkanie biznesowe. Bo to detale decydują o ocenie potencjalnego kontrahenta, takie jak ekskluzywne pióro, skórzany bądź wykonany z materiałów szlachetnych z grawerem wizytownik i oryginalna teczka na dokumenty. Nie pozostawaj w tyle, gdy konkurencja stawia na prestiż i poznaj do czego służy wizytownik kieszonkowy i na biurko.
O tym, jak budować pozytywny wizerunek marki powstało wiele publikacji. Jest na to wiele przepisów, ale łączy je jedno: w każdej firmie należy postawić na jakość i profesjonalizm.
Do czego służy wizytownik i kto go potrzebuje?
W zasadzie odpowiedź jest prosta: każdy, kto prowadzi działalność usługową, sprzedażową, biznesową. Wizytówka jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy! Tak jak perły na wieczorne wyjście dla kobiety! Pomimo ery internetu wizytówki są podstawowym nośnikiem danych firmy. To one idą w świat, mają szansę dotrzeć do innych ludzi niż użytkownicy internetu.
Podobnie jak z twierdzeniem, że jeśli nie ma Cię w internecie to nie żyjesz, a konkurencja pozbawi Cię klientów, jest z wizytówkami. W świecie realnym są one naturalną koniecznością. Firma bądź wolny strzelec, który stawia na profesjonalizm, musi działać dwupłaszczyznowo, zdobywając kontrahentów i klientów zarówno w sieci, jak i podczas eventów, spotkań biznesowych czy podczas codziennej pracy.
Do czego służy wizytownik? Do profesjonalnego przechowywania wizytówek. Pomięta wizytówka, z zagiętymi rogami nie wygląda dobrze. To tak jakby Versace wypuścił modelkę na wybieg w zmechaconym swetrze! Taka wizytówka jest wręcz odpychająca i świadczy o człowieku. Jeśli nie dba o takie detale, to jak dba o poważne sprawy? Dlatego każdy, kto buduje swoją firmę, powinien zadbać o ekskluzywny wizytownik na biurko i do kieszeni– bo nigdy nie wiesz, kiedy spotkasz potencjalnego klienta.
Chińskie, tanie podróbki nie są ani gustowne, ani trwałe. Dlatego zainwestuj w jakość, która zaprocentuje.
Rodzaje wizytowników
Wizytownik ma niejedno oblicze. Dwa podstawowe rodzaje to:
- wizytownik na biurko,
- wizytownik kieszonkowy.
Jeśli pracujesz w terenie, to koniecznie zainwestuj w ekskluzywny i trwały wizytownik kieszonkowy. Gdy w głównej mierze spędzasz czas za biurkiem, postaw na oryginalny, prestiżowy wizytownik biurkowy.
Podczas spotkań biznesowych, branżowych konferencji, koniecznie zadbaj o gustowny wizytownik kieszonkowy. To czas, by wymienić się nie tylko poglądami, lecz również danymi. Najlepszym nośnikiem jest poczciwa wizytówka. Ona nie zaginie w natłoku informacji i aplikacji na cyfrowym urządzeniu. Trafi z pewnością do wizytownika w formie albumu.
Wizytownik na biurko
To jeden z tych detali, z którym możesz stworzyć angielski, włoski bądź hiszpański klimat w swoim biurze. To właśnie takie akcesoria jak luksusowe wizytowniki podkreślają pozycję społeczną i wpływają na odbiór człowieka za biurkiem.
Ekskluzywne wizytowniki na biurko mogą być pojedynczym akcesorium bądź też elementem zestawu, np. występując w duecie z zegarem albo z podstawką na długopis. Dostępne są pod różną postacią, ale to co je łączy, jeśli mowa o wysokiej jakości wizytownikach na biurko, to jakość wykonania oraz materiał, z którego powstają. Tani, plastikowy wizytownik nie prezentuje się prestiżowo. Dlatego postaw na takie materiały jak: skóra, drewno, stal, marmur. Posrebrzane, z bursztynem, z grawerem i innymi luksusowymi detalami.
Wybór wizytownika na biurko powinien być podyktowany charakterem działalności oraz wyposażeniem wnętrza. Trudno sobie wyobrazić, że w kreatywnej agencji marketingowej stoi na biurku renesansowy bądź klasyczny drewniany wizytownik. Raczej bardziej pasuje nowoczesna, ekstrawagancka forma. Klasyka natomiast świetnie wpisuje się we wnętrza adwokatów, lekarzy czy też firm, które np. tworzą rzeczy z drewna albo propagują styl zero waste.
Jedną z kultowych, bardzo gustownych i klasycznych propozycji na biurko jest drewniany wizytownik. Dostępny w różnych odsłonach, może mieć np. formę książek. Może być zamykany, otwarty, z dodatkowym minimalistycznym akcentem, np. pod postacią stalowych kulek.
Kolejna atrakcyjna propozycja wizytownika na biurko to ekstrawagancka, nowoczesna forma. Tego typu wizytowniki doskonale wpisują się w minimalistyczne, nowoczesne przestrzenie, w których buzuje kreatywność i wyobraźnia. Designerskie wizytowniki świadczą o pomysłowości, świeżości, inicjatywie, wskazują na to, że w tym miejscu, w tej firmie leży duży potencjał do działania.
Pomiędzy klasyką a nowoczesnością są wielofunkcyjne wizytowniki, które świetnie wpisują się zarówno w minimalistycznie urządzone wnętrza jak i style tradycyjne. Z nimi możesz przemycić do biura nieco angielskiego powiewu bądź włoskiej elegancji, jak u Dolce&Gabbana. Zestaw możesz dobrać pod względem charakteru działalności. Dla biur podróży najlepszą opcją są wizytowniki z globusem, w końcu ich synonimem jest świat. Na lekarskim, adwokackim biurku bądź na biurku osób, które czasu nie liczą, idealny jest wizytownik z zegarem.
Wizytowniki kieszonkowe
Minimalistyczne, piękne, trwałe, przykuwające uwagę- takie są wizytowniki wysokiej jakości. Wśród nich jest również duży wybór i możesz kierować się kolorystyką- dobierając np. skórzany wizytownik kieszonkowy pod kolor wizytówki czy kolorów, które tworzą logo firmy. Skórzane wizytowniki są wyrazem elegancji, umiłowania do jakości i świadczą o wysokiej pozycji społecznej.
Kolejną propozycją są minimalistyczne wizytowniki wykonane z aluminium, matowe. Mają też dodatkową funkcję, bo można w nich przechowywać również karty płatnicze. Zabezpieczają przed uszkodzeniem i kradzieżą, w przypadku, gdy ktoś postanowi przygarnąć nieswoją własność. Jeśli złodzieje potrafią ukraść sporą część kreacji z kolekcji Balmain, to warto zabezpieczać swoje karty.
Luksusową propozycją, jest wizytownik wykonany ze srebra. Jego design mówi wszystko o właścicielu, z pewnością jest to osoba, która pełni zawodowo ważne funkcje. To wizytownik dla osób, które poszukują ponadprzeciętnych rozwiązań.
Wizytownik pod postacią albumu bądź portfela
Jako przedsiębiorca musisz mieć również album na wizytówki bądź ekskluzywny portfel. Wymieniając się wizytówkami, warto przechowywać otrzymane wizytówki w specjalnym ‘opakowaniu’. Najlepiej sprawdzają się wizytowniki typu album z przeźroczystymi kieszeniami bądź też skórzane portfele.
Tak samo jak dbasz o to, by zakładać ubrania najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych, zadbaj o gustowne, oryginalne detale. Jak widać prosty przedmiot, a odpowiedzi na pytanie, do czego służy wizytownik jest wiele. Można w nim również przechowywać karty kolekcjonerskie czy drobne, ważne zapiski.
Wizytowniki są niezwykle praktyczne w każdym biznesie, bez względu na branżę, dla osób decyzyjnych w firmie są niezastąpionym akcesorium.