Historia marki Ralph Lauren

Jaka jest historia marki Ralph Lauren? Marki rozpoznawalnej dzięki ikonicznemu logo, na którym znajduje się zawodnik polo na koniu. Znanej także ze swojego klasycznego i wyrafinowanego stylu, często łączącego elementy stylu preppy, jako popularnego trendu wśród młodzieży.

Ralph Lauren wiele lat temu ugruntował swoją pozycję jako rozpoznawalna marka luksusowa, posiadającą sklepy i butiki w wielu krajach na całym świecie. Od samego początku wprowadziła na rynek ikoniczne elementy garderoby, takie jak koszulki polo, które do dziś są jej nieodłącznym symbolem. Dlatego to właśnie, dzięki swojej tradycji i doskonałej renomie, Ralph Lauren kontynuuje swoje dziedzictwo. Stale tworzy wysokiej jakości produkty i wpływa na światową modę swoim niezmiennym stylem.

Historia marki Ralph Lauren i jej dziedzictwa
Historia marki Ralph Lauren i jej dziedzictwa źródło: harpersbazaar.com

Z jakiego kraju pochodzi Ralph Lauren?

Ralph Lauren to marka amerykańska, a założyciel urodził się 14 października 1939 roku w Nowym Jorku jako Ralph Lifshitz. Jego rodzice, podobnie, jak rodzice założycielki marki Chanel byli imigrantami. Młody Ralph dorastał w dzielnicy Bronx, która w latach 40 była miejscem intensywnej migracji, zwłaszcza ludności żydowskiej, włoskiej i irlandzkiej. Już w młodym wieku interesował się modą, a w wieku 16 lat zaczął sprzedawać krawaty swoim kolegom z klasy.

Po ukończeniu służby wojskowej, Lauren podjął pracę jako sprzedawca w domu towarowym. Lecz to w 1967 roku można mówić o przełomie w jego pracy projektanta. To właśnie wtedy założył własną firmę, początkowo specjalizującą się w projektowaniu i sprzedaży wysokiej jakości krawatów. Nazwał swoją markę „Polo Ralph Lauren”. Nazwa „Polo” z kolei nawiązywała do jego zainteresowania sportem, a także do elegancji, jaka utożsamiana była z grą w polo.

Historia marki Ralph Lauren na tym się jednak nie kończy. Początkowo młody założyciel skupiał się głównie na projektowaniu krawatów, ale szybko rozszerzył swoją ofertę na inne elementy garderoby. W 1972 roku Ralph Lauren wprowadził na rynek swoją pierwszą kolekcję koszulek polo, które szybko stały się rozpoznawalnym elementem marki. Koszulki polo, swetry w serek, marynarki, spodnie chinos, sukienki koszulowe i wiele innych wkrótce stało się nieodłączną częścią Ralph Lauren.

Historia marki Ralph Lauren- czym jest dziś?

I tak dzięki ogromnej pasji i włożonej pracy, dziś Ralph Lauren to coś więcej niż tylko marka odzieżowa. Przez lata zdołała ugruntować swoją pozycję jako marka luksusowa, znana z wysokiej jakości materiałów, starannego wykonania i dbałości o detale. Dziś Ralph Lauren produkuje także akcesoria, takie jak torby, buty, paski, szaliki, czapki i zegarki. Posiada również gamę perfum dla mężczyzn i kobiet, w tym zapachy takie jak Polo Ralph Lauren i Ralph Lauren Romance.

Marka stale rozszerza się także na wyposażenie wnętrz, oferując kolekcje pościeli, ręczników, mebli, oświetlenia i innych akcesoriów do domu, które odzwierciedlają charakterystyczny styl Ralph Lauren. Same jej projekty często czerpią inspirację z tradycji, sportu, podróży i amerykańskiego stylu życia.

Jeśli chodzi o ubrania, nadrzędną inspiracją, jaką przypisuje się marce jest styl preppy, znany również jako styl szkolny lub styl uniwersytecki. Jest to modowy trend, który wywodzi się głównie z amerykańskich uczelni prestiżowych. Ma on pokrycie również w praktyce, ponieważ często młodzi zamożni amerykanie są konsumentami tej luksusowej marki. Sięganie po ten motyw, to zdecydowanie coś co wyróżnia Ralph Lauren na tle innych najdroższych marek na rynku.

Piękno sportu- historia marki Ralph Lauren
Piękno sportu- historia marki Ralph Lauren
źródło: mpf.gov.mv

Co oznacza logo Ralph Lauren?

Jeśli interesuje cię historia marki Ralph Lauren z pewnością zafascynuje cię także kwestia jej ikonicznego logo. Otóż Ralph Lauren opracował swoje logo wraz z założeniem marki w 1967 roku. Od samego początku miało ono odzwierciedlać styl i wizję marki oraz wprowadzać do świadomości konsumentów jej wyjątkowy charakter. I tak też się stało. Najbardziej znane logo marki przedstawia jeźdźca na koniu. Ten symbol jest bowiem odzwierciedleniem sportowego i eleganckiego stylu, a sam jeździec na koniu symbolizuje tradycję, wysoką jakość i prestiż.

Podobnie, jak w przypadku ubrań, Ralph Lauren czerpał inspirację z wielu źródeł, w tym z tradycji i stylu życia amerykańskich elit, sportu i podróży. Wizytówka marki miała odzwierciedlać te wartości i stać się rozpoznawalnym znakiem tożsamości marki. Bardzo szybko logo to zaczęło być szeroko wykorzystywane w projektach marki. Pojawiało się na etykietach odzieży, akcesoriach, perfumach i innych produktach. Było również obecne w kampaniach reklamowych, na opakowaniach i w sklepach.

Wraz z rozwojem marki Ralph Lauren, przeszło także pewne ewolucje i miało różne warianty. Niektóre wersje logo zawierały dodatkowe elementy, takie jak napisy z nazwą marki lub elementy graficzne związane z konkretnymi kolekcjami. Lecz mimo tych drobnych zmian, logo marki było i wciąż jest symbolem klasy, wysokiej jakości i doskonałego smaku, które są integralną częścią tożsamości Ralph Lauren od samego początku.

Czy Polo i Ralph to to samo?

Wiele osób, także związanych bliżej z marką zastanawia się nad tym pytaniem. Okazuje się, że Polo i Ralph to dwa różne aspekty marki Ralph Lauren. I choć są ze sobą ściśle związane, nie są dokładnie tym samym. Jak to wygląda w praktyce? Aby zrozumieć ich znaczenie, przyda się nam się historia marki Ralph Lauren, którą już zdążyliśmy poznać.

Jak już wspomnieliśmy, nazwa „Polo” w kontekście marki odnosi się do inspiracji, jaką jej założyciel czerpał z gry w polo. Mimo że sport ten ma swoje korzenie w Azji Środkowej, polo znalazło swoje miejsce wśród amerykańskiej kultury sportowej. Pierwsze kluby zostały założone w Nowym Jorku i na Long Island w latach 70. XIX wieku. Sport ten szybko jednak stał się rozrywką dla bogatych i wpływowych osób. A stało się tak, ponieważ jedynie osoby o wysokim statusie społecznym, mogły sobie pozwolić na kosztowne konie, wyposażenie i udział w turniejach.

Ralph Lauren- historia i tradycja marki
Ralph Lauren- historia i tradycja marki
źródło: cmmodels.com

Ralph Lauren był zafascynowany stylem życia związanym z polo, a jego pasja do tego sportu miała ogromny wpływ na projektowanie i wizję marki. Jednak nazwa marki Ralph Lauren ewoluowała wraz z rozwojem firmy. Jednak obecnie marka nosi nazwę „Ralph Lauren”, a nie „Polo Ralph Lauren”, jak miało to miejsce na początku. Jest to wynik rozszerzenia oferty marki na wiele innych dziedzin, oprócz odzieży sportowej. Marka Ralph Lauren obejmuje obecnie różnorodne linie produktów, takie jak odzież męska, damskie, dziecięca, akcesoria, perfumy, wyposażenie wnętrz i wiele innych.

Historia marki Ralph Lauren nie kończy się na produktach!

Wiele osób tego nie wie, ale działalność marki Ralph Lauren nie ogranicza się wyłącznie do handlu produktami. Firma angażuje się również w różne inicjatywy społeczne, kulturalne i filantropijne. Mowa tutaj między innymi o Ralph Lauren Foundation, założoną w celu wsparcia inicjatyw związanych z edukacją, opieką zdrowotną i kulturą. Fundacja koncentruje się na projektach, które mają pozytywny wpływ na społeczności lokalne, wspierając młodych ludzi, zapewniając dostęp do edukacji, promując badania medyczne i wspierając działalność artystyczną

Warto wspomnieć także o Ralph Lauren Center for Cancer Care and Prevention, która to jest placówką medyczną oferującą kompleksową opiekę onkologiczną, badania profilaktyczne i edukację w zakresie walki z rakiem. Firma podejmuje też szereg działań mających na celu ograniczenie wpływu na środowisko naturalne promując zrównoważone trendy w modzie oraz oferuje programy stypendialne i mentorstwo dla młodych projektantów, studentów i absolwentów szkół artystycznych. Te ostatnie mają na celu wspieranie talentów i rozwijanie kreatywności w dziedzinie mody i designu.

Wszystkie te inicjatywy i działania świadczą o tym, że historia marki Ralph Lauren wciąż się piszę i to w niezwykle kolorowych barwach! To przykład wspaniałej tradycji, połączonej z wielką pasją do ubrań i ogromna inspiracja dla innych luksusowych marek na rynku.

Nie ma jeszcze komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany