A gdyby tak wraz z rozwojem technologii moda również przeniosłaby się do ekranu? Okazuje się, że już teraz mamy z tym do czynienia. Od 28 do 31 marca trwa bowiem Metaverse Fashion Week 2023– innowacyjne wydarzenie, które wykorzystuje najnowsze technologie, aby zrewolucjonizować sposób organizacji pokazów mody.
Na wirtualnym wybiegu zaprezentują się między innymi Dolce & Gabbana, Coach, Tommy Hilfiger i Adidas. Udział weźmie także, Hugo Boss, prezentując swoje kolekcje, jako przedłużenie pokazu mody SS23 Miami. Czy te wysiłki w celu przełożenia doświadczenia cyfrowego na świat ekranu są opłacalne? Czy wirtualna rzeczywistość całkowicie przejmie pokazy modowe?
Metaverse Fashion Week
Pojęcie Metaverse krąży w sieci już od jakiegoś czasu, lecz niektórzy nadal nie wiedzą, z czym dokładnie mają do czynienia. Metaverse to pojęcie odnoszące się do wirtualnego świata, w którym użytkownicy mogą się poruszać i nawiązywać interakcje z innymi i wirtualnymi obiektami.
Metaverse Fashion Week jest to więc wydarzenie modowe organizowane w wirtualnej rzeczywistośc. W ramach jego projektanci, modele i entuzjaści mody prezentują swoje kolekcje i projekty. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych pokazów mody, ma on na celu zaprezentowanie najnowszych trendów i kreacji w branży modowej. A przy tym w innowacyjny sposób wykorzystujący technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Metaverse Fashion Week to także platforma, która stawia na innowacyjne i przyszłościowe technologie, takie jak rozszerzona rzeczywistość i sztuczna inteligencja. Dzięki temu wydarzenie to przyciąga uwagę inwestorów, biznesowych partnerów i mediów. To pozwala na zwiększenie zasięgu marki i jej pozycji w branży modowej.
Czy tradycyjne pokazy odejdą niedługo w niepamięć?
Pomysł z wirtualnym Tygodniem mody to z pewnością niezwykle interesujące i rozwiązanie. Tego typu wydarzenia prezentowane w wirtualnej rzeczywistości, są obecne na rynku już od kilku lat i zyskują na popularności. Nic dziwnego mają one wiele zalet, między innymi pozwalają na lepsze poznanie i zrozumienie koncepcji projektów i idei twórców.
Dodatkowo nakład takiego pokazu jest niewątpliwie mniejszy. A taka forma z kolei umożliwia modowym entuzjastom z całego świata uczestniczenie w pokazach, bez konieczności podróżowania na pokazy.
Trzeba jednak pamiętać, że tradycyjne pokazy mody również mają swoje unikalne cechy. Doceńmy chociażby bezpośrednie doświadczenie tkanin i kolorów, interakcje między modelami i publicznością oraz atmosfera i styl wydarzenia. Wydaje się, że wirtualne pokazy mody będą rosły w popularności, zwłaszcza w kontekście rozwoju technologii wirtualnej, jednak jeszcze długa droga, aby całkowicie przyćmiły tradycyjną modę. Na razie zwolennicy klasycznych pokazów mogą być spokojni.
Hugo Boss w wirtualnych szeregach Metaverse
Teraz do Metaverse Fashion Week dołacza Hugo Boss, czyli niemiecka marka odzieżowa, która zyskała światową sławę dzięki swoim eleganckim i nowoczesnym kolekcjom. Podczas trzydniowego wydarzenia, Boss prowadzi wirtualny salon jako przedłużenie swojego pokazu mody SS23 Miami. W oświadczeniu firma powiedziała, że przestrzeń showroomu łączy gamifikację i cyfrowe zakupy, koncentrując się na zaangażowaniu użytkownika.
Użytkownicy będą mieli możliwość odkrycia produktów BOSS w nowy, angażujący sposób. Marka Boss skorzystała także ze sztucznej inteligencji, aby przetłumaczyć kreatywną koncepcję pokazu na doświadczenie Metaverse. Tym samym wypełnia lukę między cyfrowym i fizycznym światem. Udział w tym wydarzeniu jest dla Hugo Bossa i innych luksusowych marek świetną okazją do zaprezentowania swoich projektów i połączenia się z szerszą publicznością entuzjastów mody w nowy i innowacyjny sposób.